dinsdag, december 05, 2006

 

Sinterklaas 2006


Aan de burgemeesters van Noordwijk en Rotterdam

Ik zag dat u de kerstman wil ontvangen.
Doet u dat soms om mij te stangen?
Want u bezorgt mij hiermee heel veel leed.
Het is maar dat u het weet.

Eeuw op eeuw heb ik mij uitgesloofd
en deed steeds wat was beloofd.
Ik zeg het u maar eerlijk en heel frank:
ik vind het stank voor dank!

Ik heb al heel wat schoenen laten zetten
voor kaatseballen in netten;
eerlijk heb ik iedereen laten rijmelen
en bij haardvuur zwijmelen.

Ik dacht: wie kan die vrede ooit verstoren?
Maar dat idee lijkt nu verloren.
Ik vrees: dit wordt het eind van Sinterklaas.
Helaas, helaas, helaas!

Piet en Ik ontvingen van kerstman een brief.
Hij noemt ons daarin subversief.
En voorop de envelop zag Piet:
“Vrijhandel Of Ik Schiet!”

Zelfmoordengelen wil kerstman sturen
en veel meer krijg ik te verduren.
En als ik niet zal ingaan op condities
dan stuurt hij volksmilities.

Domheid brengt hij in zijn arreslee
en hij spoelt mij door de plee
en zijn hohoho is een terreur!
Denk niet dat ik zeur.

Voor mij en Piet geldt goedertierenheid;
voor hem alleen maar stom jolijt.
Hij is een commerciële dief
maar ik heb ieder lief.

Ik bied u aan hem in een zak te stoppen
samen met Jampeter en mevr. Verd.
en nooit komen zij weer omme.

De Sint

Labels:

  • CONTACT
  • Facebook