woensdag, januari 07, 2009

 

Doe een wens bij een put of val erin 018



nog
ik zag je niet toen je er laatst was
men zei hij is nu weg
maar soms zie ik je
nu en dan
je haar is wit
je waakt dan in de nacht
je ziet me staan
kijkt door mij heen
dan zie ik de zon die komt
maar toch nog wacht
want jij staat daar
je kent mij wel en ik ken jou
ik zwijg en denk al wat ik zeg is nu te veel
jij zwijgt wat je toch al deed
jij zwijgt en kijkt mij aan
er is geen trots je bent niet boos
maar hoe komt je haar zo wit denk ik
ben jij dan niet heel oud vraag ik je zacht
en je zwijgt en kijkt mij aan
en ben je dan niet ziek vraag ik
heb je dan geen pijn
en je kijkt mij aan en zwijgt
en hoe lang is het sinds laatst
en je zwijgt en kijkt mij aan
en de zon blijft staan en wacht
jij zet geen stap
en zwijgt
je kijkt je zwijgt
wat ik ook vraag heeft toch geen nut
jij hoeft niets
jij doet niets dan staan
en kijkt mij aan en zwijgt
ik heb mijn rust en toch ook niet
ik loop in jouw stap
ik kuch uit jouw mond
maar meer ook niet
ik zoek een plaats en heb een rol
maar jij zwijgt en kijkt mij aan
er is geen maan die gaat
er is een zon die wacht
en ik kijk hoe jij daar staat
ik zeg wat ben je laat
maar jij kijkt mij aan en zwijgt
er speelt een fluit
er stijgt wat rook
de zon blijft bij de kim
het is koud
ik draai mij om
kijk nog snel naar jou
maar je zwijgt en kijkt mij aan
je lacht dan wat met zorg
of je niet weet
of het wel mag
en ik hoor niets
en ik vraag jou ben jij daar dan nog
maar de zon komt toch
en de maan weekt weg in de dag
ik zie mij staan
mijn haar is wit
en ik zwijg en kijk je aan
als je dan weer komt
wat dicht is blijft dicht
en laat niet meer los
BP

Labels:

  • CONTACT
  • Facebook